|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Bulli
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:19, 07 Lut 2007 |
|
Chcę Wam przedstawić wrażenia ze strzelania z PJ4 SYSTEM z nowym gearboxem II generacji P&J wraz z nowym silnikiem zakupionym od Krakmanów. Na wstępie muszę podkreślić że mam do tego guna akumulator NiMH 9.6V 1400mAh typ Mini [Intellect]. Podobne batki NiMh o napięciu 9,6V i pojemności 1200mAh będą w nowych zestawach a do kolby składanej "Special Forces" będzie w kompleciku batka 8,4V o pojemności 1800mAh NiCd.
W moim opisie będę starał się pokazać różnicę jakie są pomiędzy starym a nowym P&J w GB oczywiście, oraz porównywał z gerboxem repliki CA SAR Taktik Rifle II którą posiadam.
I tak strzelając z tej repliki moim pierwszym odczuciem – bardzo pozytywnym – była kultura pracy nowego gearboxa, to nie jakaś zabawka tylko RASOWA replika z porządnym „ser duchem” wszystko chodzi płynnie. Po drugie odniosłem wrażenie, że szybkostrzelność jakby wzrosła pomimo użycia mocniejszej sprężyny… ale o tym później. Zlikwidowany został tzw. miękki spust przy położeniu „safe”
I do rzeczy:
Pierwsza sprawa to sprężyna stockowa jest 110 m/s która daje nam siłę wystrzału 370-375 FPS! Prędkość mierzyłem na kulkach 0.2g i oczywiście hopek był ustawiony na „zero”.
Otworzyłem „serducho” i moim oczętom ukazały się fachowe stalowe zębatki(nie XYT!) robione jak się dowiedziałem specjalnie dla PJ II generacji na bazie Prometheus Torque Gear Set oraz stalowe łożyska ślizgowe. Panowie wywaliłem na sprężynie 110m/s 50000 kulek na zębatkach ani śladu zużycia! Myślę że te zębatki spokojnie uciągną sprężynę 120m/s i ich stan po 50 tys. Będzie taki sam!. Łożyska ślizgowe po takim przebiegu(50 tys. Kulek) mają już „luzy” ale karabin dalej strzela bez zacieć! W porównaniu z moim CA SAR Taktik Rifle II w którym miałem upgrade robione na sprężynie 110 m/s i po 9000 kulek zmieliło mi zębatki tak bez powodu (nie miałem żadnego zacięcia ani nic z tych rzeczy!? ) musiałem dodatkowo wywalić kasę na Torque Up CA. Jak dla mnie 1:0 dla PJ-ta.
Wiadomo do mocniejszej sprężyny potrzebny jest lepszy silnik, w PJ II generacji jest nowy silnik o dużym momencie obrotowym (o niebo lepszy niż w PJ-tach I generacji) porównywalny do silnika CA.W zestawieniu silników PJ:CA remis 1:1
Istotną rzeczą jest że zębatka na osi silnika po przebiegu 50 000 słownie pięćdziesiąt tysięcy wystrzelonych kulek nie ma znamion zużycia! Jestem pod wrażeniem! Nie wiem jak zębatka CA będzie wyglądała po takim przebiegu więc nie robię tu zestawienia.
Następna sprawa prowadnica sprężyny, w PJ-cie II generacji jest wzmocniona metalowa taka sama jak w replikach CA. W zestawieniu prowadnic PJ:CA remis 1:1
Zmianę na lepsze w PJ-cie mamy również w głowicy cylindra która jest już wzmocniona metalowa i co istotne przygotowana pod zestaw cichy.
Właśnie pod zestaw cichy , dzięki temu że głowica cylindra posiada charakterystyczny „lejek” oraz amortyzujący pierścień z gumy, wystarczy kupić głowicę tłoka z czerwonym grzybkiem SYSTEMY czy też CA, obydwie idealnie pasują osobiście sprawdzałem, sam zakupiłem dziś właśnie CA za 85 zł i zyskałem za pół ceny zestaw cichy który poprawił mi pracę całego mechanizmu (wyciszył), dodał kilka FPS-ów i jak sądzę wydłuży żywotność gearboxa. W zestawieniu PJ:CA 1:0. Jako że prędkość wylotowa po oddaniu takiej masy strzałów spadła do 360~365fps założenie głowicy cichej tłoka spowodowało powrót do prędkości jaką replika miała na początku, czyli ~375fps
Sam cylinder w PJ-tach i CA jest z mosiądzu, wiec taki sam.
Następna rzecz, tłok oraz głowica tłoka. Tu PJ –ot nie wprowadził zmian jest taki sam zestaw jak w I generacji. Powiem szczerze że bałem się o ten tłok najbardziej
ale jakie było moje zdziwienie jak po wyciągnięciu go z GB po 50 tysiącach wystrzelonych kulek wyglądał tak:
zero śladów zużycia?!? Jednak w zestawieniu PJ:CA daje 0:1 dla CA z racji „patentu chińskiego” dotyczącego montażu głowicy tłoka do samego tłoka( zamiast śruby z gwintem metrycznym i podkładki z nakrętką, blacho wkręt za pomocą którego mocuję się głowicę do tłoka).
Podsumowując moje zestawienie PJ: CA
Siła wystrzału 1:0
Zębatki, łożyska 1:0
Silnik 1:1
Zębatka na osi silnika 1:nie klasyfikowane
Prowadnica 1:1
Cylinder 1:1
Głowica cylindra 1:0
Tłok, głowica tłoka 0:1
W moim prywatnym rankingu jeśli chodzi o gearbox PJ II generacji i CA zdecydowanie stawiam na P&J!
Kosztuje mniej a jest wytrzymały jak koń. Podkręcając mojego SAR’a do 390fps’ów założyłem borup’a i sprężynkę 110m/s i jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że po 9000 bb zajechałem zębatki .
Może bawię się w to krótko ale wiem, że zębatki w CA to już nie te co kiedyś, a teraz przy niewielkim wkładzie finansowym można nabyć zacną alternatywę do CA czy TM.
Co do wyglądu zewnętrznego PJ4 System to w II generacji mają posiadać „stockowo” ergonomiczny chwyt pistoletowy, taki jak na zdjęciu. Magazynek to już moja własna inwencja, zakupiony u Krakmanów z PJ-ota. Jeszcze tylko metal body by się przydało – ale – wiem, że Krakmani i nad tym pracują. Już niedługo będzie można sobie takie sprawić (za mniejsze pieniądze niż CA)
Tak dla zainteresowanych P&J II generacji czyli z GB który opisałem będą dostępne takie E-mki:
PJ4A1(wiadomo M4A1), PJ933(M733 tylko ze ściąganą rączką transportową), PJ4 RIS (M4 RIS), PJ16(SR16), PJ16A3 (M16A3), PJ4 CQB(M4 CQB), PJ4 SYSTEM, który to starałem się Wam przybliżyć. Ceny kształtować się będą w zakresie od 450 do 600pln.
Na koniec jeszcze jedna fotka
Pozdrawiam,
Bulli
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
punix
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 8:50, 08 Lut 2007 |
|
A jak ma sie sprawa z zasięgiem/zasięgiem skutecznym?
I jakiej jakości jest hop-up i gumka? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ViTu
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 230 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krk (50°04'30''N; 20°01'15''E)
|
Wysłany:
Czw 9:14, 08 Lut 2007 |
|
Jeżeli idzie o zasięg to masz podaną prędkość początkową, a to w dużej mierze odpowiada na twoje pytanie. Natomiast z hopupem jak jest nie wiem, ale co za problem wymienić gumkę na sylikonową (zwłaszcza, że przed zimą i tak cię to czeka). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 12 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany:
Czw 10:08, 08 Lut 2007 |
|
Dzieki bulli podniosłes moją wiare w Krakmanów )))) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ViTu
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 230 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krk (50°04'30''N; 20°01'15''E)
|
Wysłany:
Czw 17:39, 08 Lut 2007 |
|
Dość pochopna zmiana opinii bazując na 1. pozytywnym zdarzeniu. Jakiś mod usunąłby zbędną gadaninę z tego wątku (wraz z moimi postami) bo nic do recenzji nie dodają. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KicpA
Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 320 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czyżyny
|
Wysłany:
Czw 18:42, 08 Lut 2007 |
|
zebatki sa takie jak w moim starze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viamortis
Gość
|
Wysłany:
Wto 12:44, 20 Lis 2007 |
|
W PJ hop up i gumka moim zdaniem do wymiany. Hop up jest plastikowy, a poza tym komora jest ciut inna niż standardowa i jeśli chce się założyć gumkę silikonową, to trza całą komorę wymienić.
Może autor recenzji albo ktoś inny orientuje się, co trzebaby wymienić pod sprężynę 120? Chodzi o to, żeby niskim kosztem dorzucić 60 fpsów. Zapewne bez boreup się nie obejdzie...?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|